Artystyczne stylizacje

W jaki sposób bezproblemowo pozbyć się kilogramów po świętach ?

Święta to doskonała okazja do wielu rzeczy, na które nie powinno się przyzwolić sobie w innych porach roku. Mamy w ciągu roku przynajmniej dwa tego typu dni, szczególnie powiązane z religią katolicką, ale tak mocno zakorzenione w kulturze świeckiej, że z wolnego od pracy i okazji do spotkania z bliskimi na towarzyskim gruncie korzysta wielu osób innych wyznań, a także zupełnie niewierzących.


święty mikołaj
Źródło: flickr.com

Szykujesz się w takim razie do wizyty u rodziców, do teściów, czasem do tych i tych, o ile żyją na przyjaznej stopie. Widzisz się z rodzeństwem, czasem zabierasz także przyjaciół. Czasem okazuje się, że to nie ty wybierasz się z odwiedzinami i najbliższymi na obiad świąteczny do kogoś, ale to członkowie rodziny przyjeżdżają do ciebie. Tak czy owak nie możesz pozwolić sobie na lenistwo: wybierając się do kogoś miło jest ugotować parę ciekawych, tradycyjnych posiłków, czasem ciast: na Boże Narodzenie robimy podsmażanego karpia i liczne odmiany dań opierających się na śledziach. Na Wielkanoc stół aż trzeszczy od potraw bazujących na jajkach, mięsach, a na dokładkę serwowanych jest dużo ciast i babek. A jeśli spotkanie i posiłek odbywa się u ciebie, to przecież ty masz obowiązek, żeby wprawić najbliższych w osłupienie ilością i złożonością dań.


zdrowe odżywianie na dbam-o-siebie.pl
Źródło: dbam-o-siebie.pl

I to by było na tyle, gdy chodzi o zachowanie figury, odpowiednią dietę. Jeśli specjalnie biegasz cały rok, aby utrzymać dobrą sylwetkę, nie przesadzasz z tłuszczami oraz białkami, by nie nabrać zbędnych kilogramów, w grudniu albo Wielkanoc wszystko przez te parę dni świąt zostaje utracone, a jak już goście rozjadą się do własnych mieszkań, ciebie czeka odchudzanie po świętach (odchudzanie po świętach – sprawdzone diety)
Tyle tylko, że zdrowa dieta polega na zmianie nawyków i trybu życia, i te dobre nie powinny mieć wolnego także w święta. Zdrowa dieta odchudzająca powinna być utrzymana również w czasie świątecznych posiłków. Gdy twoja silna wola nie jest dostatecznie silna, by zostawić podsmażanego karpia czy doskonale zrobionych jajek z dressingiem, spróbuj przynajmniej nie brać dużo. Najlepiej brać spośród propozycji niskokaloryczne posiłki i w ogóle nie próbować mazurka. Fakt jest taki, że po tego typu kolacji czy śniadaniu świątecznemu czeka parę tygodni intensywnej porcji wysiłku, żeby waga znów cofnęła się na poprzednie miejsce, spożyte cukry i tłuszcze wydaliły się z ciała, a sam organizm na nowo zrównoważył gospodarkę witamin i mikro- i makroelementów.